Grupurile micii: Întroducere liderilor
Ghid pentru liderii grupurilor mici temporare de copii sau adolescenÈ›i în timpul unui eveniment de mai multe zile.
Autor: Armer Stefan. Fără copyright: această fişă poate fi multiplicată şi prelucrată fără restricţii (CC0)
SituaÈ›ia actuala din tabără 2024 în padure:
Dulciuri pentru a saluta grupul
PetreceÈ›i timp pentru a vă cunoaÈ™te reciproc, completând partea din spate a broÈ™urii
Explicați zona de campare, dușurile, limitele
Fără mâncare deschisă în cort
DiscutaÈ›i despre spălarea mâinilor È™i igienă
Cum conduceți un devoțional?
(să exersăm împreună fiÈ™ele de lucru din caiet de tabără)
- StimulaÈ›i gândirea prin întrebări
- Întrebări simple
- PrezentaÈ›i cât mai puÈ›ine răspunsuri posibil
- Nu răspundeÈ›i singur la întrebări, este mai bine să întrebaÈ›i: "Cine din grup are o idee pentru răspuns?"
- Cereți experiențe personale
- sau, în calitate de lider, spuneÈ›i experienÈ›e personale ca exemple
- Fără monologuri, dacă este necesar, doar foarte pe scurt
- cum prezinÈ›i un verset biblic pentru învățare
Grupul și individul au nevoie de tine:
- îl reprezentaÈ›i pe Dumnezeu È™i Evanghelia concretă
- sunteÈ›i principalul responsabil pentru aceÈ™ti copii în timpul taberei
- fiți fizic prezent și emfatic
- fără ironie, fără batjocură
- oferiÈ›i orientare, răspundeÈ›i cât mai bine posibil la întrebările organizatorice
- transmiteÈ›i responsabilitățile pe care nu le aveÈ›i (de exemplu, împrumutaÈ›i jocuri de la coordonatorul jocurilor)
- treziÈ›i-i în mod frumos, chemaÈ›i-i în mod frumos
- rugaÈ›i-vă cu ei înainte de culcare sau spuneÈ›i-le o poveste
Etica noastră ca lideri și modele de urmat
- Puneți-vă propriile interese pe plan secundar
- nu formaÈ›i grupuri în rândul lucrătorilor, daÈ›i întotdeauna prioritate intereselor participanÈ›ilor
- eÈ™ti un model de urmat atât pentru aspectele pozitive, cât È™i pentru cele negative
- Odihna de noapte se aplică, de asemenea, lucrătorilor
- vorbiÈ›i pozitiv, înălțător
- InstrucÈ›iuni clare, explicaÈ›ii uÈ™or de înÈ›eles, acÈ›iune consecventă
- Cum reacționăm dacă nu suntem de acord cu un alt conlucrator?
- Nu mințim copiilor
- SlujiÈ›i unui participant în orice moment
- Copiii nu înÈ›eleg ironia
- Ce fel de pedepse dăm? Cine le comunică?
Regulile din tabără
​
Fiecare grup mic stă împreuna la orice masă. De asemenea, fiecare grup stă împreună la evenimentele
din cortul mare.
Când sună semnalul, fiecare îÈ™i caută grupul lui mic È™i se adună pentru punctul din program.
Nimeni nu are voie să părăsească perimetrul taberei fără grupul său. (actual: Perimetrul se termină înainte de podul mare lângă drum.)
Nimeni nu are voie să intre în corturile ale altor grupuri.
Sarcinile liderilor unui grup mic
În general
​
1. Pregăteşte-te pentru tabără. Mai ales cu rugăciune.
2. Roagă-te zilnic pentru fiecare membru din grup, pe nume.
3. Participă la întâlnirile colaboratorilor.
4. Vrem să slujim copiilor mai ales fiindu-le un exemplu
- în felul în care ne comportăm unul cu celălalt
- şi cum vorbim unul cu celălalt şi despre celălalt
- nu dăm celor slabi prilej de a păcătui, ci mai degrabă îi încurajăm la fapte bune
- comportamentul nostru în plen, de ex. în timpul unei predici (ceea ce SUNTEM vorbeÅŸte mereu mai tare decât ceea ce SPUNEM)
- în umblarea noastră personală cu Domnul
5. Este nevoie de stăpânire de sine. Dacă un copil mă răneÅŸte, mă jigneÅŸte, eu cum reacÅ£ionez?
6. La întalnire în plen stăm între copiii, nu între noi liderii.
Sarcini practice
​
7. În fiecare dimineaţă îi treziÅ£i pe copiii grupului într-un mod pozitiv, încurajator. Fiecare să fie ajutat, să înceapă pozitiv acea zi.
8. AveÅ£i grijă la igiena corporală a fiecărui copil din grup (mai ales la cei mici aveÅ£i grijă ca într-un mod regulat ei fac un duÅŸ, se spală pe dinÅ£i, îÅŸi schimbă ÅŸosetele ÅŸi lenjeria de corp). Înainte de asta verificaÅ£i funcÅ£ionarea duÅŸurilor.
9. În caz că trebuie să ia medicamente, aveÅ£i grijă să le ia. În acest caz trebuie să fie informată ÅŸi conducerea.
10. AveÅ£i grijă să fie ordine în corturi.
11. Îi îndrumaÅ£i la lucrurile practice când sunt de serviciu la pusul meselor, curăţenie sau pus la loc, sau să păstreze ordinea în corturi ÅŸi în lucrurile personale.
12. AveÅ£i grijă să fie punctuali copiii la orele meselor, în plen ÅŸi la celelalte întâlniri. VerificaÅ£i grupul mic. GândiÅ£i-vă mai dinainte, ca să nu pornească căutarea unora la începutul întâlnirii.
13. Efectuarea verificării grupului mic.
14. Ţineţi cont şi voi de reguli (de ex. fără Cola după ora 16.00; nimeni nu părăseşte terenul taberei).
15. AveÅ£i grijă să fie liniÅŸte ÅŸi ordine în timpul somnului ÅŸi până dimineaÅ£a. Noi ne culcăm atunci când se culcă ÅŸi copiii.
Conducerea​
​
16. Discutarea în grup, perioade de aplicare a învăţăturii, timpuri de rugăciune în grupul mic, cât ÅŸi evt. (la grupuri mai tinere) conducerea timpului devoÅ£ional.
17. Vă asiguraţi că toţi membri grupului mic
- au auzit totul – fiecare copil să fie implicat
- au înÅ£eles totul – grijă la cei care se implice prea mult
- au aplicat toate îndrumările liderului.
18. NU este responsabilitatea liderilor grupurilor mici să ia măsuri disciplinare. Acestea fac parte din responsabilităţile echipei de lideri. Dacă copiii nu respectă îndrumările, veniÅ£i să spuneÅ£i asta echipei de lideri.
Ca un păstor ...
​
19. vă îngrijiÅ£i de siguranÅ£a membrilor grupului .
20. aveÅ£i grijă ce fac aceÅŸtia în timpul liber. Să nu piardă vremea – de ex. să se joace doar cu mobilul ÅŸi să facă prostii.
21. Abordaţi copiii. Unii sunt pasivi.
22. AveÅ£i grijă să nu se formeze găşti, pe cât posibil fiÅ£i înÅ£elepÅ£i cum s-o evitaÅ£i.
23. Fiţi mereu accesibili pentru copii.
24. Fii sensibil la nevoile ÅŸi problemele din inima copiilor din grupul tău mic. Ar trebui să fii un lider încurajator, plin de înÅ£elegere ÅŸi slujitor.
25. Ia copiii în serios! Mai ales în consiliere.
26. Păstrează secretele din timpul consilierii.
27. FoloseÅŸte ocaziile pentru mini-lecÅ£ii. Vrem să ne aÅŸteptăm ca Dumnezeu să vorbească nu doar în timpul programului. Vezi ÅŸi Deuteronom 6,6+7.
28. În timpul întâlnirilor în plen îndrumaÅ£i atenÅ£ia spre ce se întâmplă în faţă. Unde mă aÅŸez EU? BineînÅ£eles în mijlocul grupului MEU!
29. În timpul liber ne implicăm printre copiii ... legăm relaÈ›ii.
30. Nu facem diferenÈ›e între copiii. Ei simt faforitisme.
Autor: Armer Stefan. Fără copyright: această fişă poate fi multiplicată şi prelucrată fără restricţii (CC0)